Tuesday, October 4, 2011

4th October 2011

Tidur lagi pas Subuh, ish!!! Aku skip satu hari kelas coz saja nak gi satu site visit. Cam ni, sebenarnya Skeith selalu je gi free site visit all around Perth organized by the uni. So, aku pun rasa curious la, apa yang best sangat. Tu yang sampai skip sume kelas tu. Pagi tu cam besa, aku malas nak masak. Amik indomi sebungkus (kat perth pun ada indomie, pergh..) pastu tambah telur, lada sulah n kicap. Baru nak makan, sekali… “Jom gi, dah lambat ni.” Spoil. Masa tu lah second time aku naik train, first time masa singgah kat Kl dulu. Bleh pulak aku lupa yang momentum train tu kuat gak masa nak start gerak. Tengah aku cari seat kosong, train gegar. Skit lagi nak terlentang. Minah salleh pakat stare je kat aku. Memang ayam tol, ish, aku cuai skit je pun. Tok sah la nak tenung cam aku ni criminal sangat. Sedey dowh. Rupa-rupanya site visit yang aku gi ni pasal public transport kat perth, specifically, transperth. Setengah hari amik masa, naik tercabut lutut aku. Mana taknya, setiap satu session, kena ikut coordinator naik train gi stesen yang berlainan. Memang hari ni hari yang aku rasa dah muak naik train diorang. Urgh. Nasib bek dia bagi pas percuma. Kalau kena bayar, memang konfem aku balik. Dalam kalut2x tu, aku sempat la nampak satu glimpse of life yang agak kelakar. Ada satu couple warga emas ni bawak cucu diorang jalan-jalan. Sweet sungguh, tersengih aku jap. Jalan punya jalan, sampai kat satu tangga yang agak tinggi la. Ada dalam tiga flight. Si husband naik dulu pimpin cucu n satu beg sandang. Yang wife dia dok kat bawah, heret cramster naik tangga pelan-pelan. Hahahaha!!! Memang tergelak sungguh aku masa tu tengok diorang. Ingat nak tolong. Tapi aku tengah dalam program so sorry ye auntie, takpe, kalau payah sangat tinggal je. Suruh si atuk tu gi beli baru, haha. Bila aku balik je, mi aku dh kembang. Keras. Kering. Kurang asam =)

No comments:

Post a Comment